czwartek, 22 marca 2012

Blogtopsites



Jak się okazuje, blog blogowi nierówny, tym bardziej społeczności blogerów.



Może wpierw nieco o samym blogu.

Pewnie część z was zna takie narzędzie jak google analitics, po wklejeniu drobnego kodu w szablon bloga można śledzić dużo więcej statystyk o odwiedzinach niż to oferuje choćby blogger. Między innymi dzięki temu wiem, że w marcu klikalność w zakładkę "Moja półka" była taka sama jak strony "O mnie". Co prawda nieco poniżej 6% to nie jakiś wielki wynik, szczególnie jeśli porówna się go z najchętniej klikanymi czyli wątkami wyświetlanymi w bocznym menu jako najpopularniejsze wpisy w ostatnim miesiącu, tam niektóre pozycje dochodziły do 20%. Mimo wszystko jestem zadowolony zarówno z wyglądu półki, która z czasem na pewno ułatwi przeglądanie tych chyba najciekawszych wpisów.

Inne inicjatywy

Klika razy pod wpisami proponowałem wymianę przykładowo jednej recenzji z jakimś innym blogiem, ta akcja nie odniosła skutku. To mnie nieco zaskoczyło, bo wśród blogujących o finansach - tego typu sposób na reklamowanie się jest dość często stosowany. Tak samo jak zaskoczyło mnie podejście co do wymiany linków w blogroll'u. Okazuje się, że wśród osób piszących o finansach dużo łatwiej znaleźć kogoś chętnego do zwykłej wymiany. Podczas gdy kilka moich prób podobnego postępowania wśród osób piszących recenzje spotkało się z zaskoczeniem. Wiele osób nie miało z tym wcześniej w ogóle doświadczenia. Tutaj dużo częściej po prostu osoby dodają jakiś interesujący je blog bez nawet zaproponowania linku zwrotnego. Miłe, choć muszę przyznać mnie takie podejście zaskoczyło.

I ostatni akapit, blog top sites

Po prawej na samym dole obok grafiki ukazującej obecny poziom PageRank jest też inny mały przycisk Literature Blogs
. Prowadzi on nie do reklam, a do katalogu stron. Katalog jest bardzo duży, nie to co obecne u nas klony, gdzie wszystkie działają tak samo a wymagają jedynie dłuższego lub jeszcze dłuższego opisu. Katalog dzieli się nie tylko tematycznie ale także pod względem kraju. Zaskoczyło mnie, że tak mało stron o książkach tam widnieje, obecnie 4 z moją, gdzie blogów o finansach jest o wiele więcej(w katalogu), podczas gdy blogów więcej raczej jest właśnie o książkach. W ogóle jak się ostatnio przyjrzałem innym blogom z recenzjami, to bardzo niewiele z nich ma u siebie tego typu ikonki. Czyli wśród osób tworzących tego typu blogi jest mniej osób zainteresowanych promowaniem się? Szczególnie gdy jest to darmowe? Zachęcam zatem właścicieli innych blogów którzy przeczytają ten wpis, aby dodać swoją stronę do tego rankingu(spisu). Wystarczy konto na facebook'u i zamieszczenie takiej ikonki jak u mnie gdzieś na blogu. A może znacie inne ciekawe katalogi tego typu? Ja osobiście jeśli już z jakąś formą linku zwrotnego, to preferuję katalogi zagraniczne - jakoś nie mam zaufania do naszych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz